• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Lån 50.000 + Med historiskt skuldsaldo???

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 371
Mottagna reaktioner
13 451
Poäng
8 917
Hej,
Det verkar vara så dystert att jag kommer vara tvungen att ta ett större lån innan mitt samlingslån i april/maj. Klarna är uppe i 30.000 som ska betalas, jag är back på Nystartfinans tre månader och som om det inte är nog så måste jag betalar räntan till personer jag har lånat av.

Jag hade kunnat hålla mig flytande kanske kanske kaaaanske om jag hade fått loss 60-70.000 genom SMS-lån som jag sedan hade förhalat till april/maj men jag måste ha en Plan-B

Det kommer inom bara tio dagar krävas handling och överföring ifrån undertecknad. Så jag är lite i valet och kvalet hur jag ska göra. Det som dock är säkert är att Goodcash är ett alternativ. Där får jag loss 50.000 kronor utan att den syns som "skuld" hos UC men visserligen en förfrågan. 50.000 har jag redan hos betalkoll och på osynliga en mängd med exempelvis Credway / Easycredit och Credigo annars hade man kunnat ana räddning där....

Så min fråga är OM jag måste ta ett synligt UC-lån och dessutom försämra mitt UC-betyg innnan samlingslånet : Är det en idé?
När betyget uppdateras imorgon antar jag att jag kommer ligga på ca 7-8% om inte runt 10% till och med. Bra inkomst inga anmärkningar.

Däremot har jag historiskt skuldaldo (1 månad av 24) som försvinner i månadsskiftet April/Maj.
Det råder lite oklarheter kring om man kan ta ett lån med ett historiskt skuldsaldo så vill jag veta om det är "Lönt" att chansa på en UC-förfrågning eller om det bara är dumt? I nuläget har jag lån hos Balanzia och Nystartfinans som synliga. Svea/Avida/Bluestep har jag tidigare fått avslag på då jag har en dålgi historik hos dom.

Mitt historiska skuldsaldo är 20 månader gammalt och går ut om 4 det vill säga. Någon som blivit beviljad med mina förutsättningar? Någon som blivit nekad? Dela med er utav era tips.

I need you guys!
Ha en bra helg allihopa!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 264
Mottagna reaktioner
1 099
Poäng
897
Ferratum är inget alternativ?
Är väl den billigaste på marknaden också bland smslån
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 371
Mottagna reaktioner
13 451
Poäng
8 917
Problematiken är att jag är spärrad hos Ferratum till februari (!) så jävla bull.
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Jag hade nog kört på Goodcash. En ff är ju ingenting mot om ekonomin fallerar nu när du äntligen är fri från anmärkningar. Även om den ff såklart svider. Hur många ff har du nu?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 371
Mottagna reaktioner
13 451
Poäng
8 917
Nu har jag typ 5-6 förfrågningar. I april/maj kommer jag väl ha 2-4 stycken bara.
Men eftersom jag ska ta ett så stort lån så kommer räntan vara viktig för mig och då är det bra om jag har så "bra" uc-risk som möjligt.

Goodcash tänkte jag som sagt ta, 50.000. Frågan är om det räcker dock så vill ha en "Plan B". Någon på forumet måste ha provat göra en låneansökan med ett gammalt historiskt skuldsaldo...
 

Sajsan121212

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
27 Juli 2018
Meddelanden
174
Mottagna reaktioner
74
Poäng
217
Nu har jag typ 5-6 förfrågningar. I april/maj kommer jag väl ha 2-4 stycken bara.
Men eftersom jag ska ta ett så stort lån så kommer räntan vara viktig för mig och då är det bra om jag har så "bra" uc-risk som möjligt.

Goodcash tänkte jag som sagt ta, 50.000. Frågan är om det räcker dock så vill ha en "Plan B". Någon på forumet måste ha provat göra en låneansökan med ett gammalt historiskt skuldsaldo...

Min mor har historiskt skuldsaldo 7 av de 24 månaderna och det var enbart goodcash som erbjöd lån när hon sökte via förmedlare.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 371
Mottagna reaktioner
13 451
Poäng
8 917
Min mor har historiskt skuldsaldo 7 av de 24 månaderna och det var enbart goodcash som erbjöd lån när hon sökte via förmedlare.

Det historiska skuldsaldot i din mors fall - Är det äldre än 6 månader?
Vet du vad hon har för UC-betyg?

Min enda chans är väl att höja upp Balanzia till 250K men är ganska säker på att dom kommer kräva en UC-risk under 5% vilket inte är sannolikt...
 

Sajsan121212

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
27 Juli 2018
Meddelanden
174
Mottagna reaktioner
74
Poäng
217
Ja, alltså hon hade skuldsaldo hos kronofogden 7 av de senaste 24 månaderna och inga förfrågningar innan denna. Så alltså skuldfri i 17 månader.

Inkomst runt 300k
Typ 0 i underskott.

Vet ej vad hennes riskprognos låg på tyvärr.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp